20121122

රෂෝමොන් -දූෂණයෙන් පසුව



ඉපැරණි හා අති විශාල රෂෝමොන් දොරටුව මතට
අතොරක් නැතිව ඇදහැලෙන අනෝරා වැස්සේ
එම දොරටුවෙහි සෙවනට වී සිටින
දරකපන්නා සහ බෞද්ධ පූජකයා
කිසියම් අද්භූත, ඇදහිය නොහැකි සිදුවීමක් නිසා
විමතියෙන් සසලවී සිටිති.

වැස්සේම එහි දිව එන තුන්වැන්නෙකු නිසා
එම සිදුවීම පිළිබඳ කතාබහක් ඇතිවෙයි.

වන ලැහැබක ස්ත්‍රී දූෂණයක් සිදුවී ඇත.
තියුණු සැතකින් කළ තුවාලයක් පපුවෙහි ඇති
පිරිමි මළ සිරුරක් හමුවී ඇත.
ස්ත්‍රී දූෂකයා සහ මිනීමරුවා ලෙස
සැකයට බඳුන්වන සොරදෙටුවාද
නීතියේ රැහැනට හසුව ඇත.
පූජකයා ඔවුන් දැක ඇති නිසා
ඔහුට සාක්ෂි දීමට සිදුවිය.
මළසිරුර මුලින්ම දුටු දර කපන්නාද
එක් සාක්ෂිකරුවෙකි.

අනිත් සාක්ෂිකරුවන් නම්
සොරදෙටුවා, දූෂණය වූ ස්ත්‍රිය සහ
කිසිවෙකුට ආරූඪ වී සාක්ෂි දෙන
මියගිය සමුරායි වරයාය.
දූෂණය වූ ස්ත්‍රිය
ඔහුගේ බිරිඳයි.

ස්ත්‍රී දූශණය දක්වා
සොර දෙටුවා පවසන විස්තරයට
සියල්ලෝම අවිවාදයෙන් එකඟ වෙති.
එකිනෙකාගෙ සාක්ෂි
විවිධ ස්වරූපයෙන් ඉදිරිපත් වන්නේ
දූෂණයෙන් පසුවයි.
  රෂෝමොන් සම්පූර්ණ සිනමාපටය.

දූෂණයෙන් පසුව සොරාගේ ක්‍රියාකලාපය.
1, සොරාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
ඔහු සමුරායිවරයාගේ බැමි කපා
ඔහු සමග සටන්කොට ඔහු මැරුවේය.
2, ස්ත්‍රියට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
සොරා සමුරායිවරයාගේ අසිපත ගෙන
ඔහුට අවඥා කොට පැන ගියේය.
3, සමුරායිවරයාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
ඉන් තෘප්තිමත් වූ ස්ත්‍රිය සොරාට බැඳී
ඇය රැගෙන යන්නැයි ඔහුට ආයාචනා කරද්දී
ඇය සමග යන්නට සූදානම් වී
ඇගේ කීමට ඔහු හා සටන් කළේය.
4, දර කපන්නාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
සොරා ස්ත්‍රිය අභියස දණ ගසා
ඔහු සමග විවාහ වන මෙන් ආයාචනා කළේය.

දූෂණයෙන් පසුව ස්ත්‍රියගේ ක්‍රියාකලාපය
1, සොරාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
ඔහු ඉවත්ව යද්දී ඔහු පසුපස පැමිණි ස්ත්‍රිය
දෙදෙනාගෙන් එකෙකු මිය යායුතුයැයිද
ඉතිරිවන්නා සමග ඇය පැමිණෙන බැව්ද පැවසූවාය.
2, ස්ත්‍රියට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
සොරා සමුරායිවරයාගේ අසිපත ගෙන පැන ගිය අතර
සමුරායි වරයා ඇය දෙස අවඥා සහගත ලෙස බලා සිටි
නිසා ඇය ඔහු මරා දැමුවාය.
3, සමුරායිවරයාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
ඉන් තෘප්තිමත් වූ ස්ත්‍රිය සොරාට බැඳී
ඇය රැගෙන යන්නැයි ඔහුට ආයාචනා කොට
සමුරායිවරයා මරාදමන මෙන් සොරාගෙන් ඉල්ලුවාය.
4, දර කපන්නාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
සොරා සහ සමුරායිවරයා යන
දෙදෙනාම ප්‍රතික්ශේප කිරීමෙන්
වියරු වැටුණු ස්ත්‍රිය
සැමියාගේ බැමි කපා
සොරා සහ සමුරායිවරයා
සටනට පෙළඹෙව්වාය.

දූෂණයෙන් පසුව සමුරායිවරයාගේ ක්‍රියාකලාපය
1, සොරාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
සමුරායිවරයා සොරා විසින් බැමි කපා දැමූ පසු
ඔහු ඉතා ශූර ලෙස සොරා සමග සටන් කළේය.
2, ස්ත්‍රියට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
සමුරායිවරයාට තමා මරාදමන්නැයි ඇය කියනවිට
සමුරායිවරයා අවඥා සහගත බැල්මෙන් බලා සිටියා මිස
ඔහු මරද්දී හෝ නොසැලී සිටියේය..
3, සමුරායිවරයාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
ගැහැණියට කළයුතු කුමක්දැයි
සොරා ඔහුගෙන් විමසද්දී
ස්ත්‍රිය පළාගිය අතර
සොරා ඇය පසුපස එළවා ගොස් ආපසු පැමිණ
සමුරායිවරයා බැමි කපා දැමූ පසු
ඔහු හඬා වැටී සිය දිවි නසා ගත්තේය.
4, දර කපන්නාට අනුව දූෂණයෙන් පසුව
සොරා සහ සමුරායිවරයා යන
දෙදෙනාම ප්‍රතික්ශේප කිරීමෙන්
වියරු වැටුණු ස්ත්‍රිය ගේ පෙළඹවීමට අනුව
එකිනෙකාට බියෙන් සටන් කොට මිය ඇදිණ.

සමුරායිවරයා මියගිය ආකාරය
1, සොරාට අනුව සමුරායිවරයා
ඉතා ශූර ලෙස සොරා සමග සටන් කොට
ඔහු අතින් මියගියේය.
2, ස්ත්‍රියට අනුව සමුරායිවරයා
ඇගේ පිහිපහරින් මියගියේය.
3, සමුරායිවරයාට අනුව ඔහු පිහියෙන් ඇනගෙන
සිය දිවි හානිකරගත් අතර පසුව පැමිණි කිසිවෙක්
පිහිය මුදාගත්තේය.
4, දර කපන්නාට අනුව
සොරාට බියෙන් සටන්කළ සමුරායිවරයා
අසිපතටද අහිමිව සිටිද්දී
සොරාගේ අසිපත් පහරින් මියගියේය..

ස්ත්රී දූෂණය සිදුවූ ආකාරයත්,
එහිදී ඇය තෘප්තිමත්වූ ආකාරයත්,
සමුරායිවරයා මියගිය බවත්
සියල්ලෝම පිළිගත් නමුත්
සත්‍යය සොයාගන්නට නොහැකිවන තරමට
එකම සිද්ධිය මෙසේ විවිධාකාරයෙන්
අර්ථ ගැන්වෙන්නේ ඇයි.?

මේ සියලු දෙනාටම
සත්‍යය විකෘති කරන්නට හේතුවූ
මානසික අවශ්‍යතාවය කුමක්ද?

1 comment:

  1. "සංස්කාර මිස සත්‍යයක් ඇතිද?" යනු නොවේද මේ කියන්නේ?

    ReplyDelete